.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سعید جلیلی گزینه بعدی دولتی ها؟

به گزارش شمال نیوز به نقل از پارسینه از همان لحظه ای که محمود احمدی نژاد همراه با مشایی در وزارت کشور حاضر شد و دست او را به نام جانشین بر حق خود بلند کرد،  شايد احتمال نمي‌داد كه به اين راحتي و با صراحت تمام نامزدي كه آن‌همه سنگ آن‌را به سينه مي‌زد در ليست هشت نفره احراز صلاحيت شده‌هاي شوراي نگهبان نباشد.

شاید وی آنقدر از تایید صلاحیت وی مطمئن بود که نامزدهای منسوب به دولت یکی یکی قبل از احراز صلاحیت انصراف دادند تا اسفندیار بماند و حوضش.



با این حال این اتفاق نیافتاد و حالا دولتی ها کاندیدای مستقیمی در انتخابات یازدهم ندارند اما سوال اصلی اینجاست که اگر رحیم مشایی طی چند روز آینده تایید صلاحیت نشود، بالاخره دولتی ها از چه کسی حمایت خواهند کرد؟

در ان میان اما اولین همایش انتخاباتی سعید جلیلی برگزار می شود و این همایش یک مهمان ویژه دارد.وزیر ارشاد محبوب محمود احمدی نژاد.

البته چهره‌های دیگری نیز  در صف میهمانان ویژه این همایش بودند؛ مانند حسین  الله‌کرم، حمید رسایی، مهدی کوچک‌زاده نمایندگان تهران، سیدحسین نقوی نماینده ورامین و علیرضا قزوه و علی باقری .

با این حال حضور حسینی، وزیر ارشاد در همایش انتخاباتی سعید جلیلی و نزدیکی جلیلی با گروه پایداری این شائبه را ایجاد می کند که کاندیدای بعدی دولتی ها در صورت عدم تایید صلاحیت مشایی ، سعید جلیلی است.

هرچند که وزیر ارشاد درباره حضور خود در این همایش گفت: «بنده دیروز که روز جمعه و تعطیل بود رفتم در اجتماع یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری شرکت کردم. این چه ایرادی دارد؟ حالا این بحث که من ایشان (سعید جلیلی) را اصلح می‌دانم یا نمی‌دانم، بحث دیگری است. ما که نیروی نظامی یا عضو وزارت امورخارجه نیستیم که ما را از اعلام موضع در انتخابات برحذر داشته‌اند. اینها باید مراقبت کنند که کسی از موقعیت سازمانی خودش سوءاستفاده نکند.»

حسيني همچنین در پاسخ به این سوال که آیا برای حضور در همایش انتخاباتی سعید جلیلی، از محمود احمدی نژاد اجازه گرفته است؟ در حالی که می‌خندید گفت: در این گونه مسائل جزئی که دیگر آدم از رئیس جمهور اجازه نمی‌گیرد!

حسيني اضافه كرد: من قبلا هم در این باره مصاحبه کرده‌ام و گفته ام که دولت به ماهو دولت نمی‌تواند از کاندیدایي خاص در انتخابات حمایت کند. البته در همه دولت‌ها افرادی با دیدگاه‌های مختلف هستند و بعضی از آنها هم مواضع خود را به صورت رسمي‌اعلام می‌کنند.

وزیر ارشاد افزود: بعضی از حقوقدانان که الان همه چیز را زیر ذره بین گذاشته اند باید فکری هم برای این سیاست یک بام و دو هوا بکنند. چه ایرادی دارد یک فرد به عنوان شخص حقیقی از یک کاندیدایی حمایت کند؟تا به این ترتیب حمایت خود از سعید جلیلی را تلویحا تایید کند.

این در حالی است که تجربه نشان داده  رئیس دولت دهم با وزرایی که بر خلاف میل وی عمل می کنند برخورد جدی می کند و نمونه ی آن در برکناری وزیر بهداشت  که به سیاست های ارزی دولت انتقاد کرد و حاضر نشد یکی از معاونین خود را برکنار کند، مشهود است.

هر چند سعید جلیلی اعلام کرده با سیاست های محمود احمدی نژاد میانه خوبی ندارد اما به نظر می رسد ، دولتی ها چندان به سعید جلیلی بی میل نیستند و باید منتظر ماند و دید بالاخره تکلیف کاندیدای دولتی ها چه خواهد بود؟
/350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 6 خرداد 1392
جلیلی با گفتمان 84 احمدی نژاد آمده.بازهم خدا به داد مردم برسد.چرا مردم ما با سعی و خطا 34 ساله و.... چرا به فکر جایگاه ایران نیستیم؟آیا جلیلی در تشدید تحریمها نقش نداشته؟/1

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.147 seconds.